Vildsvinsjakt med hund 2013-01-13

Gick som hundförare på en vildsvinsjakt, det var flera jaktlag som gått ihop för en gemensamhetsjakt.

Jag gick med Balder och de var 4-5st ytterligare hundföare som gick i varsin större såt.

Den såt jag gick i var de inga grisar hemma, dock fanns det nattslag efter 3st grisar som hunden gick på ett par kilómeter innan han släppte inne i nästa såt. I denna såt, nån kilometer ytterligare från där Balder släppte gick de loss 3st grisar och de sköts en av dessa. Ytterliagre en gris gick loss utan hund efter sig som tyvärr skadesköts. Blev eftersök på den och den avfågades efter en liten stund.

I min såt var de som sagt tomt på gris men älg hittade hunden, en kviga som gick förbi mig på 70-80m. Lyckades efter mycket om och men kalla in hunden och kunde gå vidare.

Totalt 2st grisar skjutna denna dag.

Riktigt bra och välplanerad jakt måste jag säga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0