Grävlingjakt med ställande hund.

Jagade grävling med Balder tillsammans med en vän. Denna natt släppte på en mark med flera spannmålsfält. Först blev det upptag på en grupp vildsvin som bar långt i väg men när han kom tillbaka hittade han en grävling som han jobbade på bra med kanske nån timme innan jag sköt den. Vi körde tillbaka och släppte en bit i från där vi först släppt och det tog inte lång tid innan han hittade grävling nr 2. Tog väl några minuter innan vi var framme vid den och lät hunden skälla 5min innan jag sköt den. Lyckad natt får man säga och riktigt nöjd med hundens arbete!
Henke med grävlingar.
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, LIndsjö taxar

Verkar spännande jakt, inte gjort!
Grattis till grisarna du fått....Fin bild på trötter vovve

Svar: Det rekommenderar jag att du provar på. Inte ofta man kommer så nära viltet som jakt med ställande hund efter grävling. En grävling är kanske inte mycket till jaktbyte men jakten är riktigt kul och sen gör man ju en viltvårdsinsats oxå.
Ola Melkersson

2013-08-05 @ 22:00:50
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Nils

grattis! bra viltvård!

Svar: Tack.
Ola Melkersson

2013-08-06 @ 11:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0