Vildsvinsjakt med hund 2012-11-18

Gick med Balder inbjuden som hundförare på för mig nya marker. det var ett stort område som skulle jagas av och i den delen jag gick med min hund gick det ytterligare en hundförare med en gråwachtel. Tyvärr var det ont om grisar i den delen av marken vi gick. Rätt omgående gick sugga med 3st kulltingar upp antagligen stöta av något, en av kulltingarna blev skjuten. Tyvärr utan att någon hund hade varit inblandad, i övrigt verkade de tomt på gris/älg. Balder gick in i en plantering o kom ut med två stycken rävar, fullt drevskall. Dock var det endast vildsvin som var tillåtet vilt på denna jakt, så de fick springa vidare. Han hade ett förföljande på runt 900m sen släppte han o gick tillbaka.

Från andra hållet gick det hundförare med ytterligare 5-6st hundar, de hade en grupp grisar och ett par ensamma grisar där. Så där blev  det ett par bommar och en skjuten gris. Var även någon hund som som tog en väldigt liten kullting, så i de omårdet kopplade de hundarna o avbröt senare jakten tror jag.

Rätt händelse fattig jaktdag och få grisar verkade finnas i de området denna dag tyvärr. Men så är det med jakten. I bland går de bra och i bland går det mindre bra..

En av grisarna som sköts under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0