Kaninjakt med hund 2012-11-11

Hade ingen hundjakt inplanerad så tog ett försök att försöka skjuta lite kanin för min lille jaktterrier Molly.
Området är ett stugområde med gott om kaniner men det är inte lätt att passa av fyra sidor på en stuga själv. Dessutom är det ju stugor överallt.. Hunden fick ut ett 40tal kaniner totalt under ett par timmar och jag lyckades skjuta sex stycken, hann även med nån bom eller två.. 

Ringde sedan en godvän som var sugen på lite stöthundsjakt och jag gick med Molly i en mindre såt. Ett rådjur och en fälthare fick hon upp. Jag lyckades skjuta bom på haren och rådjuret fick passkytten inget bra skottläge på.

Måste säga att kaninjakt med iller eller terrier är en av mina favorit jakter, tycker inte det är mycket som slår de. Det är jakt konstant från det att man börjar till avslutar jakten, gott om skottchanser och snabba skott! Riktigt kul!



Kommentarer
Postat av: Jaktasle

Kul... Ser jo riktig kul ut. Mange muligheter i sverige..

2012-11-16 @ 19:04:50
Postat av: Ola

Ja de är inte mycket som slår kaninjakt. Många skotttillfällen och snabba skott! :)

2012-11-20 @ 17:45:58
URL: http://Vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0