Kaninjakt med hund 2012-02-29

Bröt foten på jobbet för en vecka sedan. Inget kul att hoppa runt på kryckor och att bara sitta hemma. Inte mycket jakt man klarar av på egen hand heller..
.
Men jaktsuget blev för stort och jag tog min lille jaktterrier Molly och gjorde ytterligare ett försök på kaninerna i Bergkvara då det gick så bra sist då jag släppte henne där själv. Nu hade jag med mig två jaktkamrater som stod på pass. Själv lämnade jag bössan hemma då det är svårt nog att hinna med att skjuta om man har två ben att stödja på.. Det fick räcka med att styra hunden för min del och vilket jobb hunden gjorde denna dag! Riktigt nöjd med hundens arbete hon fick ut kanin efter kanin på löpande band! :)
.
Skulle tippa på att hunden fick ut runt ett 20tal kaniner. 6st blev skjuta, 4-5st bom, resten släpptes då de inte gick att skjuta på pga stugor eller annat olämpligt i bakgrunden. Det sköts även 2st kajor. Riktigt rolig jaktdag måste jag säga trots att jag inte sköt något själv men man fick i alla fall komma ut och hunden fick ju jaga av sig.
.
Henke, Oscar och invalidot själv till höger.

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis till en fin jaktdag! Vilken osis för dig, gå och bryta foten sådär...men om du nu skulle göra det så var det ju bra att det blev nu. Inte under högsäsong på jakten....

2012-03-01 @ 13:47:17
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Daniel

Låter som en rolig jaktdag. Otur med foten, jag ska nog inte gnälla på min influensa jag ligger med nu då!!

2012-03-01 @ 13:59:14
URL: http://danielsjakt.blogg.se/
Postat av: Ola

Tackar. Ja man får väl säga att de var tur i oturen att de hände nu när jaktsäsongen med hund är så gott som slut!

2012-03-01 @ 16:26:25
URL: http://vildsvinsjakt.org
Postat av: Jonas

suget efter att få jaga kanin minskar direkt inte när man läser om dina trevliga jakter...

2012-03-01 @ 17:59:31
Postat av: Stacey

Grattis till en lyckad jakt :)

2012-03-17 @ 13:15:50
URL: http://staceyandersson.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0