En liten tillbaka blick

Rensade bort massa mail härom dagen o hittade lite gamla roliga foton. Bland annat på den första gris jag sköt och några grisar som jaktkamrater sköt för ett antal år sedan. Fastnade främst vid hur mycket man förändrats.. Man ser ju riktigt ung o fjantig ut på dessa gamla korten.. Men några av dom får man väl bjuda på..
.

Min första gris.


En gris som Niklas sköt för ett antal år sedan. Fin jacka man hade på den tiden.. Har blivit ett "gäng" skjutna för hans del sedan detta kortet togs. Jag förmodar att de blev ett "dösök" med Vilda i och med att jag oxå är med på bilden?


En annan gris som var bland de första jag sköt. Vi hade på den tiden en och annan camouflagegris på denna marken och jag sköt alltid dessa först då jag tycker de är så fula.. När jag tänker efter har jag inte sett en enda vit/svart gris i detta området på många år, så kanske har den avskjutningen hjälpt till att få bort lite av dessa anlag?


Lite sorglig bild detta då Erik tyvärr inte finns med oss längre. Man får hoppas han jagar vidare där han nu befinner sig. Vad jag minns var detta hans andra gris han sköt och den gick i väg efter skott och han ringde mig för att försöka leta upp grisen. Vad jag kommer i håg låg grisen död inte långt från skottplatsen skjuten med ett lungskott. Notera den fina sluggbössan..





Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

He he...ung o fjantiga har vi väl alla varit. Kul bilder!

2012-03-26 @ 16:08:21
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Matilda

Hehe nice :P

2012-03-27 @ 21:22:52
URL: http://matildasvensson.bloggie.se/
Postat av: Danne.

Jag kolla lite på gammal statistik med härom kvällen. Vi sköt den första grisen i maj -08. Grannlaget var nog ett eller två år tidigare. När började ni skjuta gris på era marker? /Kvistabo'n.

2012-04-01 @ 19:44:55
URL: http://kvistabo.blogspot.se/
Postat av: Ola

Jag tror första grisen sköts 00-01 eller liknande. Men i området dök de nog upp grisar 10år tidigare. I början ökad stammen långsammt men 05-09 ökade stammen ordentligt. De senaste två åren har de minskat rätt rejält både pga vintrarna och högt jakttryck. I år tror jag dock stammen kan öka rejält med tanke på den milda vintern. Fodret på åtlarna verkar inte locka grisarna här speciellt mycket ännu i år. Så de är nog betydligt färre som struckit med i vår ände normalt brukar. Så de borde bli bra jakt häri höst.

2012-04-04 @ 12:12:06
URL: http://Vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0