Vakjakt på vildsvin. 2012-08-20

Åtlarna är välbesökta nu! På en mark där jag har två åtlar har det varit besök varje natt på bägge åtlar sedan 3,5mån tillbaka. Har gjort två försök senaste tiden, i onsdags förra veckan då jag sköt en grävling, sen satt vi bara tills det blev mörkt. I går satt jag igen och då sköt jag en räv. Vid båda tillfällena har jag haft medbjudna jaktkamrater som suttit på de andra åtlarna. Tyvärr har inga grisar kommit vid den tiden vi suttit, troligen kommer de senare på natten eller på morgonen. Får se om jag gör nåt nytt försök i veckan, har ju flera åtlar och kan ju inte sitta på alla samtidigt.. Så är det någon som är intresserad av jaktbyte så hör av er! 


Kommentarer
Postat av: Kent

Hmm....kan erbjuda bra kråkjakt på mina åtlar då det inte finns några grisar där utan bara svart och vitfågel i utbyte.....=) Intresserad =)

2012-08-22 @ 07:59:35
URL: http://www.kent-teamreleaser.blogspot.se/
Postat av: Ola

Haha! Får nog avstå de Kent! ;) Har faktiskt tänkt o ta nån fågeljakt nån kväll, var och rekade på ett ställe här om dagen. Såg 1-2tusen duvor och lika många gäss. Men man jobbar ju för mycket o fågeljakt är igen prioritet från min sida. Får se om det blir av? Tänkte mig snarare dov, kron, bäver eller nån bra småviltsjakt ex på Öland eller nån klappjakt ner i Skåne på hare/fältfågel eller liknande. Kan erbjuda åteljakt på vildsvin, hundjakt på gris eller kombijakt på gris, rå och annat småvilt eventuellt älg beroende på vad som finns kvar på tilldelning. Sjöfågel, gås, duva, kaninjakt med iller eller terrier. Jag är öppen för förslag.

2012-08-22 @ 09:43:59
URL: http://Vildsvinsjakt.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0