Vildsvinsjakt med hund. 2011-10-29

Gick som hundförare på en vildsvinsjakt i Hallabro tillsammans med två andra hundförare.
I första såten fick Balder först upp älg som han gick i väg med nån kilometer, under tiden hade en annan hundförares laika fått upp älg den oxå. Så Balder "tjuvade"  in sig på den o stack i väg efer den ytterligare nån kilometer innan han släppte o kom tillbaka. Laikan Diesel jagade vidare och gick i väg med älgen nån halvmil och jagade riktigt bra.
Väl tillbaka fick Balder upp en gris som gick förbi mig och markägaren som gick med mig i första såten. Den gick förbi på bara 15meter i en liten lucka i en grantätning men varken jag eller markägren hann med att skjuta.. :( Den tredje hundföraren såg en o jagad älgkviga och en av passkyttarna såg en stänkgris som han inte hann med att skjuta på.
I såt två gick jag med Balder och ytterligare en hundförare med en Jämthund. För min del var de händeles fattigt. Men för Jämthunden sköts det en gris på stånd och den hunden fick sen upp ytterligare en gris som tyvärr gick ur såten.
Trevlig jaktdag o bra jobb av samtliga hundar!
Morgan med grisen han sköt för sin jämthund Kaja


Grisen hade en gammal skada, taggtråd eller skada från bete möjligen?

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Men det verkar varit en trevlig dag. Både älg och gris i såten.

2011-10-30 @ 21:32:41
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Ola

Jo synd bara att älgarna var fredade denna dag, annars hade de blivit en älgtjur oxå..

2011-10-30 @ 22:30:42
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0