Älg/vildsvinsjakt och rådjursjakt med hund. 2011-10-22

Gick med Balder i en mindre såt där vi sett slag efter ko och kalv tyvärr var såten tom på gris/älg. Hunden sökte i alla fall ut fint, runt 400m. Han har haft lite dåligt sök nu de senaste gångerna vi varit ute men nu verkar de kommit tillbaka! :)

Resten av dagen skulle de jagas rådjur med 3 stycken kortdrivande hundar och jag stod på pass runt en timme innan jag var tvungen att bege mig hem. Hade flera drev som gick nära mitt pass både på rå och hare. De trippade även förbi ett stänkdjur, ett smaldjur och en av hundarna kom förbi med en hare bara 15m i från mig men hunden låg runt en meter bakom så de fick bli att avstå skott.

De hade under dagen flera drev på rådjur efter att jag kört hem. De hade flera skotttillfällen men då de var antingen get eller tveksamma smaldjur så avstod de skott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0