Älgjakt

Inte mycket att skriva.. Inga älgar skjutna, i går jagade jag i Karlshult/Göddabo med jaktlaget där, vakade både morgon och kväll och jagade med Balder i en mindre såt på dagen även en hälleforsare släpptes i en annan såt men inga älgobsar överhuvudtaget på hela dagen.

I dag var jag i Eringsboda och jagade med Balder hos ett jaktlag där. Även kronhjort, gris och räv var lovligt vilt. Inga älgar lyckades vi hitta men 3st hjortar observerades. Jag hade själv en ensam hind som gick förbi mig på 20m men bössan hängde på ryggen och jag hann inte med att skjuta.. :(



Balder skällde även 3-4 skall och drog i väg en kortare sträcka innan han släppte och kom tillbaka, bara nån minut senare small det hos en av passkyttarna och han rapporterade att han skjutit en räv. Han verkar inte ha något större intresse av att jaga varken rå, räv eller hare men kan skälla till o sticka efter en kortare bit.

Får bli ny tag i morgon!


Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Lika här, nya tag imorgon. Ko med 2 kalvar passerade skytt som avstod skottet.

2011-10-11 @ 22:00:07
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0