Älgjakt 2011-10-12

Älgjakt i Eringsboda, även kronhjort, gris och räv var tillåtet vilt. Jag gick med Balder hela dagen, först hade han ett drev på kronhind med kalv i ca 20minuter och senare på dagen ett på 25min på en ensam hind. Drevet gick nära flera skyttar och buktade rätt bra, tyvärr lyckades vi inte komma åt att skjuta något att djuren. Efter de sista drevet fick han tag på en grävling när han var på väg tillbaka som han skällde på i 1tim och 10min innan jag kopplade honom. (fel mark) Filmade lite men de är inte mycket man ser av grävlingen som ligger under ett stenblock.

Nöjd med hunden i dag o de var bara otur att de inte blev något skjutet för han. Totalt jagade jag med hunden i lite mer än 8tim och hunden hade på den tiden sprungit runt 5mil.
En trött Balder efter avslutad jakt.

Under de första tre dagarna av älgjakten har de av detta jaktlaget blivit skjutet, två kronhjortar, en älgkalv, ett vildsvin och en räv.
.
Christian och Sulan efter lyckad smygjakt.

Kommentarer
Postat av: kp

Nice!

Balder jagar lite som min Bamse men jag bryter han vargång han går på rådjur, vill att han låter dem vara men det är inte lätt.

2011-10-14 @ 09:14:28
URL: http://kpla.se
Postat av: Ola

Okej min tanke var att främst jaga gris med denna hunden men även lite älg o hjort. Kommer troligen jaga älg/gris med Tord och hans unghund i morgon. Är den hunden ett kullsyskon till bamse eller?



2011-10-14 @ 18:38:26
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0