Skyddsjakt på grävling.



Blev tillfrågad om jag kunde hjälpa till att skjuta bort några vildsvin som bökade i en villa trädgård så jag körde dit och kollade på skadorna och såg rätt fort att det inte var vildsvin utan grävling. Så satte ut en grävlingfälla i stället och natt nr två satt det en liten grävling i fällan. Ytterliggare några nätter senare satt grävling nr två i fällan och tre nätter efter det satt där nr 3! Samtliga tre var fjolårsungar och alla fångade inom 10 dagar efter att jag satte ut fällan. Villaägaren verkade mer än nöjd med insatsen och förhoppningsvis får dom ha sin gräsmatta i fred i fortsättningen.

Alltid trevligt att kunna hjälpa till och jag fick några träningstillfällen för unghunden så här utanför ordinarie jaktsäsongen. Lät hunden skälla på grävlingen utanför fällan stund innan jag avlivade den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0