Jävla snö.. :( 2011-01-11.

Blev inte mycket med hundjakt denna jaktsäsongen som man hade hoppats på och nu är den snart slut.
Men de jakter man hade var ju överlag bra iofs. Markerna i kalmarlän är det hundförbud på, utfärdat av länstyrelsen och de lär inte hävas innan säsongen är slut. Markerna jag brukar jaga på i blekingelän är det oxå för mycket snö på, dock inget hundförbud. Hade varit roligt att släppa unghunden nån gång innan säsongen är slut och försökt få något skjutet för honom. Känns som det är lång tid till 1augusti.. Men han är ju änsålänge ung, bara 8-9mån och han har ju visserligen vissat att han jagar så någon brådska är det väl inte så sett om det nu inte skulle bli någon mer jakt denna säsongen. I och med snön har det mest blivit spårträning och diverse annan träning. Ska se om jag inte kan prova honom nån gång i vildsvinshägn nu i vår oxå.

Träning med vildsvinsskinn.


   

Kommentarer
Postat av: Louice

Var i Blekinge jagar du?

2011-01-24 @ 23:25:34
Postat av: Ola

Hej jag jagar i hela Blekinge med mina hundar, även i skåne och i småland. Men främst i Karlskrona, Torsåskommuner och några gånger per år i Karlshamn och Ronneby.



Jag Bor i Fågelmara/Karlskrona.



2011-01-25 @ 11:41:43
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Carolina

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :D.

2011-05-07 @ 19:13:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0