Skogsrunda med Balder. 2011-01-27.

Tog en skogsrundarunda med Balder med filmkamera i stället för bössa. Han hade rätt bra sök, 200-300m i från mig. Jag stöte en älg som jag såg lunka i väg, hunden drog efter och de blev gångstånd/drev ca 15min. Han fick aldrig stopp på den och han släppte nån km från upptaget och var tillbaka på ett par minuter.

Han hade även ståndskall på "nåt" inne i en granplantering ca 5min inne på grannmarken. Vet inte vad det var men de var ordentligt bökat runt planteringen, så det är möjligt att det var gris? Men de kan lika väl varit en rotvälta eller vad som helst.. Han är runt 9mån nu, verkar ha bra jaktlust och har bra sök så nu ser man fram emot nästa jaktsäsong med den hunden.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0