Rävjakt med hund 2011-12-24

Blev en liten jaktrunda på julaftons morgonen. Vi Jagade med min hund Vilda som är en korsning mellan Tysk jaktterrier och Hamiltonstövare. Vi jagade på en mindre ö i Karlskrona skärgård och två stycken stod på pass medans jag gick med hunden.

Någon julhare blev det inte, men en räv fick hon upp som hon drev ett varv runt ön innan det blev fast ståndskall! Första gången jag varit med om att det blivit det på frisk vuxen räv. Men på ön finns inga gryt så den valde att gå in och ställa sig inne ett tätt törnesnår.

Efter runt 15min då jag hade haft räv och hund på bara några meters håll men inte kommit åt att skjuta, valde jag att sluta filma och stöta loss räven. Efter ett kortare drev gick den förbi en av passkyttarna som förvaltade chansen väl.

Mycket trevlig jaktdag!


Vilda och ön vi jagade på i bakgrunden.

 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis! Alltid trevligt när det blir utdelning. Rävarna behöver vi ju inte spara på precis. God fortsättning på julen!

2011-12-25 @ 11:47:57
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Kent

Grattis. Härligt när rävarna trillar.

2011-12-27 @ 08:26:05
URL: http://kent-teamreleaser.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0