Vildsvinsjakt med hund. 2011-08-10.

Blev ett sent släpp med Balder efter jobbet. Hade stora förhoppningar om att de skulle finnas grisar speciellt i den granplantering jag smög på en gris han ställde förra gången jag släppte honom där. Efter nån timme hördes ståndskallen o jag smög fram.. Såg hunden skälla under ett stenblock o trodde det var en grävling han hittat. Men efter en stund hoppar de upp en stor mård på stenblocket bara 3 meter framför mig! Inte ofta man får se mård o har bara skjutit två tidigare, en var för min gamle hund. Denna fick dock springa oskadd i väg.. Märkliga jakttider på dessa djur kan jag tycka!

Runt 20.30 hörde jag på nytt ståndskall en 600-700m framför mig, smög fram sista biten o hunden skällde utanför ett grävling gryt.. Är väl troligt att den varit ute o sprungit utanför grytet men hunnit ta sig ner igen.. :( Bröt för dagen då inga grisar verkade finnas i såten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0