Grävlingjakt med ställande hund. 2011-08-12.

Körde upp o hälsade på Christian för lite skyddsjakt på vildsvin. Släppte ut Balder på en "pisserunda" innan vi skulle köra vidare. Han stack direkt.. 2-3min senare ekade ståndskallen i skogen. Kanske 300-400m i från oss. (hade inte satt på hundpejlen) Men de var knappast några problem att höra var hunden befann sig!

Misstänkte direkt att de var en grävling han hittat o vi tog revlover och filmkamera o gick bort. De tog väl 15-20min innan vi kom fram och de var en liten ilsk grävling han hittat o ställt inne bland massa ormbunkar. Tanken var att christian skulle skjuta och jag filma men hunden låg rätt nära.. Så vi byte o jag sköt i stället för att filma. Detta blev grävling nr3 för unghunden, blev nog rätt hyfsat filmat oxå tror jag. Så ska lägga upp det på bloggen så fort jag har möjlighet.




Kommentarer
Postat av: kp

Nice !

Jäkligt kul med grävling med

2011-08-14 @ 09:17:41
URL: http://kpla.se
Postat av: Ola

Ja grävlingjakt med ställande hund är en kul jaktform. Bra början för en unghund och för att få upp konditionen på hunden inför höstens jakter.

2011-09-04 @ 19:01:07
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0