Vildsvinsjakt med hund. 2010-09-09.

Var nere sent i Ronneby för vildsvinsjakt med två hundar. En Östsebirisk laika och en jämthund släpptes 18.30 i en relativt stor såt o jag var den enda passkytten o fick generalpasset. Grisarna låg inte där de brukade ligga så de tog ett tag innan skallen började eka i backen. Tyvär fick inte hundarna stopp på dom o ett flertal grisar gick i väg åt olika håll. Jag hade själv två grisar vid mitt pass den ena såg jag bara som hastigast o den andra en liten gris på 25-30kg löpte FORT över vägen i sista ljuset i skymningen så den avstod jag skott på. Inget skjutet men en ett par trevliga timmar fick vi o hundarna trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0