Vildsvinsjakt. 2010-10-03.

Satt o vakade över en åker/hage i morse där markägaren sett 4st ensamma kulltingar som troligen är moderslösa. Markägaren sköt en av dom härom dagen. Men de hade sett att de sprang inne bland korna varje morgon mellan 06.00-07.30 efter han skjutit. Denna morgon såg jag dock inga grisar. Är lite kluven med att skjuta såna här små egentligen.. De väger uppskattningsvis runt 4-5kg bara. Jag tror inte de har några större bekymmer att överleva, men de finns ju risk för att de gör mer skada än normalt om inte suggan finns där o lära dom lite vett. Dom verkar ju inte direkt oskygga nu iaf.. Ska man ha jakten kvar får man nog se till att skjuta bort lite fler grisar så markägaren fortsätter att vara nöjd! Blir nog ett nytt försök i veckan.


Kommentarer
Postat av: Anders

Ja du det gäller att hålla sig god med mark ägarna :)

2010-10-05 @ 15:22:48
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Ola

Japp så är de. Jag betalar inte mycke för de marker jag jagar på eller ingenting alls. Så man får ju ställa upp på markägarnas vilkor.

2010-10-06 @ 02:50:58
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0