Balders första kontakt med vildsvin. 2010-10-02.

Markägaren hade skjutit en liten kullting inne i sin kohage. Fyra stycken ensamma har han sett där i flera dagar fram till kl8 på morgonen o dom verkar helt orädda när dom springer där inne bland korna.. Troligen är väl suggan borta av någon anledning. Vet inte om de överlever på egen hand? Men markägaren har nu bett mig skjuta bort dom iaf, få se hur de går..

Tyckte iaf att de var ett utmärkt tillfälle att träna valpen "gråwachtel".

Han var helt orädd o började utan uppmuntran från min sida skälla på grisen höll ett avstånd på 0,5-1m hela tiden o skallet var riktigt bra! Både tätt o med bra hörbarhet. Inte dåligt för att bara var 16veckor gammal! :) Efter ett tag tyckte jag att de räckte, hängde upp grisen i ett träd o gick i väg en 50-60m ut på ett hygge där de brukar gå mycke älg. Satte mig på en sten o lät valpen söka ut. Efter några minuter försvann han.. Tillbaka till grisen o började skälla! :) Han höll på några minuter kom tillbaka till mig för att sen sticka tillbaka o skälla ytterligare en gång på grisen.

Verkar som han tyckte detta med "grisjakt" var kul! :) I såfall kan vi nog passa bra ihop! ;)


Balder och vildsvinskullting.


Balder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0