Rådjursjakt med drivande hund. 2010-11-29.

&Jagade med Vilda gt; i dag på marker i Jämjö. Vi hade fler drev och såg många rådjur, blev även nåt drev på hare. Totalt blev det tre stycken rådjur skjutna, inte så dåligt då det inte var så många passkyttar. Såg själv tre stycken rå och en hare men sköt inget själv. Totalt hade vi antingen drev på eller såg 12-13st rådjur och en eller två harar. En kompis provade även att släppa en gammal tax på 9år som aldrig fått vara i skogen. Trots det hade den ett drev på rådjur som varade ca 10min innan den släppte och kom tillbaka.



Simon



Henke






Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Din sida har för mig hamnat i glömska. Livet känns rätt fullproppat, liksom.. Men jag är gla att jag hittade hit igen. Du har en proffsig sida med massor av intressant läsning, länkar och canon(?)-bilder! TJUSIGT! Tack och på återläsande.

2010-12-01 @ 13:20:24
URL: http://www.brunprickig.se
Postat av: Ola

Hejsan! Tack Maria, det var en trevlig kommentar. :) Du får hälsa Micke!

2010-12-03 @ 16:24:10
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0