Uppsiktsjakt/åteljakt.10-01-19.

Var ute med en kompis o "uppsiktsjagade", med andra ord han fick låna min bössa o jag satt brevid. Vi satte oss runt 17tiden på en åtel där de varit ganska bra med besök senaste tiden och med tanke på att de var rätt gott om snö trodde jag de skulle vara lätt att se grisarna om de nu kom några.. (finns inte någon form av belysning på de åtlarna.)

Kl 18.45 kom det 5-6st grisar, bedömde att samtliga vägde runt 50-60kg. Sa till kompisen att bara ta de lungt o vänta en stund, jag öppnade luckan o sa till honom att göra sig skjutklar. Tyvär var det så pass mulet att han tyckte han inte såg tillräckligt bra o dessutom rörde sig i grisarna i en stor klump nästan hela tiden så han avstod att skjuta. Inget fällt vilt men vi fick iaf se några grisar.


Kommentarer
Postat av: Peter på Hede

Men på kortet ni tog ser det ju ljust och fint ut.Skämt åsido så är det inte lätt att se om det är grisar bakom när det är lite skumt ljus. Bättre tur nästa gång,vi börjar nog sätta oss söndag kväll om månen är synlig.

2010-01-23 @ 09:40:12
URL: http://hede-hedebonn.blogspot.com/
Postat av: ola

lycka till i kväll. kanske blir de något pass nu i veckan om man får tid över för min del?

2010-01-24 @ 15:29:48
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Olof

Vad kul med en vildsvin blogg, nästan lite lokal dessutom. måste jag följa. Jagar själv mycket gris på jaktmarker utanför Johannishus.

2010-02-02 @ 13:39:53
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Ojjj!Vad häftigt :D

2010-02-02 @ 13:59:25
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0