Åteljakt på vildsvin. 10-04-21.

Var på plats runt 20.00, såg att där varit grisar rätt tydligt. Efter en liten stund såg jag en mindre råbock vid sidan av åteln, andra bocken jag ser vid denna åteln nu i vår. Verkar som rådjuren har klarat sig relativt bra denna vintern kanske pga all utfodring i form av ensilage o sockerbetor som vi lagt ut? 

21.30 hörde jag de smaska framme på åteln, konstaterade rätt snabbt att de var en grävling.. :( Den höll mig sällskap ett tag tills den ätit sig mätt, sen var de tyst fram till 23.30. Då hörde jag de smaska igen i utkanten av åteln. Troligen en äldre lite större gris för framme i skjutljus ville den inte inte visa sig. Däremot verkade den väldigt glad för att föra ett faslig liv i form av grymtningar o frustningar så nåt var de som gjorde att inte grisen ville komma fram. Vinden var de inte iaf..
Oturen hänger i sig men nån gång ska de förhoppningsvis släppa. Så länge får man glädjas över att resten i jaktlaget o jaktkamrater runt i kring skjuter en hel del gris just nu. Men jag ska inte sticka under stolen med att man är rätt sugen på att fälla nån själv nu. Troligen ny sittning på fredag kväll, får se om man har större jaktlycka då?

I brist på fällda grisar lägger jag upp ett foto på en galt jag sköt -08.

Kommentarer
Postat av: Anders

Bättre lycka nästa gång! ;)

2010-04-22 @ 20:01:48
URL: http://tidforjakt.blogspot.com
Postat av: Anders

Ja jag har också haft det svårt nu ett tag, har en galt som jävlas med mig och som jagar bort alla andra grisar, men det vänder igen så det är bara att sitta där :). Fin gris.

2010-04-23 @ 11:34:45
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Ola

Ja snart måste de vända! Satt i kväll igen. Rådjur o älgar såg jag, men grisarna lös med sin frånvaro. En annan i jaktlaget sköt dock en årsgris nu i kväll.

2010-04-24 @ 02:28:49
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0