Robsoft - forum. 090917.

Skriver lite på ett jaktforum som heter Robsoft. Såg att det var en där som sökte någon som hade någon ö eller hägn med hare eller räv för jakt med sin stövare, en unghund på 7mån.

Då jag har jakten på en ö där det kommit ut en räv som den rensat totalt på allt liv. Passade det ju mig bra och han fick goda möjligheter till jakt med unghunden på köpet. Sen är det ju alltid kul att träffa nytt folk oxå.

Trots att ön inte är så stor är det inte så lätt som man kan tro. Halva ön består av täta enbuskar som är som en labyrint. Jag ställde mig på ett bra pass där jag gissade att räven skulle komma ut. Efter någon timme kom den lunkande, troligen blev den stött av hund och hundförare. Fick till en bra träff trodde jag, men räven kastar o springer in i de täta enbuskarna så ett andra skott hinns inte med.. Märkte dock att den markerade bra för träff så jag misstänkte att den var dålig. Ropade på Micke (hundägaren) sa att jag sköt på räven och att den gick vidare men såg "dålig" ut. Så vi släppte på både min lille terrier och Mickes hamiltonstövare. Bara några meter in hörde vi båda hundarna skälla och vi kunde snabbt gå in och avfånga räven. Tyckte unghunden gick i gång riktigt bra för sin ålder när den skällde ståndskall på räven. Kan nog bli en bra hund det!

Passar på att tacka Micke för att han ville komma ner med sin stövare.



Stolt hundägare och fokuserad hund!




Kommentarer
Postat av: sari

kul att ni sköt den där räven! får väl hoppas att alla skuttande maskiner kommer tillbaka till ön nu! kanske zelda får jaga dom nångång? :P hehe.



puss

2009-09-18 @ 10:29:42
Postat av: Ola

Ja det hoppas jag oxå, man får se om det återhämtat sig till nästa år. För i år lär det vara helt öde där ute tyvär..

2009-09-18 @ 10:48:57
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Maria

Tjena!

Tack för hälsningen i vår gästbok!

Hiskligt fina sidor du har här. Och vilka bilder!!!!



Jo, karl min är rätt bra att ha; han fixar mat till frysen såväl som till middagsbordet. Jag står för eftersök; men vi får ju inte så många tillfällen att träna...!



2009-09-20 @ 11:59:57
URL: http://www.brunprickig.se
Postat av: maria igen

Jag länkar hit från min sida. Hoppas det känns okej?

2009-09-20 @ 12:01:55
Postat av: Ola

Jo jakten har ju den fördelen att frysarna blir fulla om man har lite jaktlycka!



Javisst jag kan lägga in en länk till din sida oxå om du vill? Ska upp till sörmland nu ett par dagar bara men fixar de i såfall när jag kommer hem.

2009-09-20 @ 22:58:17
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0