Bockjakt och filmkväll. 090910.

I kväll var jag och en jaktkamrat ute en stund för att se om vi inte kunde komma åt nån räv eller råbock.
Vi satt runt 1 1/2tim och både bockar och rävar lyste med sin frånvaro under den tiden. Vi såg dock get med dubbel kid, kul o se något iaf. 

Väl hemma tänkte jag se på lite jaktfilm. Filmen Jaktår av Torkel Norling. I filmen får man följa hundföraren Torkel Norling under ett jaktår på både jakt och eftersök på bla. björn, lo och vildsvin med sina Östsibiriska laikor. Men även mycket runt i kring jakten. Det var en av de bättre jaktfilmer jag sett faktiskt, så den rekommenderar jag er att se om ni inte redan sett den.

Mitt under filmen fick jag även ett samtal om ett påskjutet vildsvin och skytten frågade om jag kunde åka dit om de inte kunde hitta den. Självklart! Dock ringde de en stund senare om att grisen var hittad död  bara en kort bit från skottplatsen. Så inga eftersök blev det heller. 

Så det blev en lugn filmkväll trots allt.



Kommentarer
Postat av: Jörgen

Ja den filmen är riktigt,riktigt bra,inlevelse och "närvarokänslan" är hög...

2009-09-11 @ 13:58:59
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: Ola

Jo jag håller med. Tror jag tyckte om den för att man fick se den från hundförarens perspektiv ist för passskyttens som dom flesta jaktfilmer brukar visa. Ger helt klart en mer smak att skaffa en Laika själv nu. Ska kolla upp om det finns några planerade kullar till nästa år..

2009-09-11 @ 15:07:31
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/
Postat av: Crille

Bra filmtips som kan bli ett presenttips till mig själv eller någon annan!

2009-10-14 @ 22:45:00
URL: http://www.bassetolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0