Sjöfågeljakt. 091005.

I dag har man stressat runt som en tok för att hinna med allt möjligt. Blandannat var det renovering av min lilla gård jag köpt och mitt i allt springer sambons hund in i en hög med plank med massa spik i.. Skar upp halva benet så det var bara att åka in till vetrinären direkt. Ja hon hann hitta något mysigt att rulla sig i oxå.. Luktade SKIT i bilen så jag höll på att spy hela vägen in till vetrinären.. Väl framme sövde de ner hunden och sydde ihop henne.  

Får i allafall ett sms när jag sitter där hos vetrinären av några kompisar där de frågar om jag vill följa med och jaga lite sjöfågel till kvällen. Tackar först nej för jag är så stressad av allt som behövs göras.. Men sen ångrar jag mig då jag verkligen behöver stressa ner lite. När man jagar finns det inte mycket annat att gör än att slappna av. Lite "meditation" över det hela, det behövde jag verkligen efter denna dagen. Nu fick vi väl inte ner så jätte många fåglar under den timme vi jagade, speciellt inte jag.. Tror det blev 6-7st totalt, ett trevligt slut på denna dag!










Kommentarer
Postat av: Jonas

Ja, hundar kostar pengar... Men det såg ut som hade en rätt bra jaktdag iaf.



2009-10-07 @ 09:45:52
URL: http://www.metrobloggen.se/jaktidioterna
Postat av: Oscar

hur i hela friden fick ni henke o byta mössa!

2009-11-04 @ 13:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0