Älgjakt. 091012



I dag var det älgjaktspremiär här nere i södra delen av landet, tyvärr var man tvungen att börja en utbildning just denna dagen. Funderar om det kan vara nån sadistisk vegan eller liknande som har bestämt detta datum för start på en utbildning?? Som det ser ut nu kommer jag inte ha möjlighet att jaga något alls själv innan helgen. Dock är jag tillgänglig för eftersök efter kl17.00 om man hört av sig innan angående detta!

Under dagen har bekantskapskretsen roat sig med att skicka sms om älgobsar och mms foton på diverse skjutna älgar och jag ska inte sticka under stol med att jag hellre hade suttit på pass i dag än att lyssna på föreläsningar, hålla på med matte prov och massa ritningsläsning.. Glädjande är att många i allafall har fått se älg under dagen, verkar vara rätt gott om älg.

Här är ett av mmsen jag fått under dagen, en udda sextaggare som sköts på en grannmark nu i morse.


Kommentarer
Postat av: Crille68

Kul med älgjakt även om det inte är några i formatet som på första bilden här i södra Sverige, ja, inte i Sverige över huvud taget...tyvärr.

Härligt att se att det blir lite jaktlycka också. På "nästa inlägget" var det några fina älgar.

Själv har jag bara sett några ett bra tag efter solnedgången då jag väntat på "nassar". Det var himla kul för den älgnovis som jag är./Crille

2009-10-25 @ 12:07:35
URL: http://www.bassetolle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0