Småviltsjakt med hund. 091217.

I dag gick jag som hundförare med min lille terrier Molly och två skyttar stod på pass. Gick väl runt en timme i såten o fick upp 2st rådjur, en hare, en fasan och en morkulla. Inget skjutet.. :(

Sen åkte vi till en annan mark där J.B gick med sin basset Patron. Jag själv och ytterligare en skytt stod på pass. Hunden hade ett kanon bra drev på rådjur! Det buktade inom bara ett par 100m från mig under ca 15min tid innan jag fick rådjuret inom hagelhåll, där det fick stanna kvar.. :)

Var väl inte så my cket vilt på benen just i dag, men hade en riktigt trevlig jaktdag o snö ser man ju inte allt för ofta här nere i söder!

Jag o rådjur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0