Natten 090805. Skyddsjakt + hundjakt.

Vi började kvällen med skyddsjakt ute vid ett par större veteåkrar tyvär blev det inga grisar skjutna pga det höga vetet och andra faktorer. Vi samlades vid bilen och beslutade oss för att släppa hundarna ist. Efter en stund hördes ett par väckskall från min hund och strax därefter ekade ståndskallet i backen. Efter en relativt snabb ansmygning fick jag en lucka och lyckades skjuta en gris för dom vikt ca 90kg levande vikt. Bra jobb av hundarna!

Efter inlastning av grisen tog vi en koll på klockan och beslutade oss för ytterligare ett släpp på en annan veteåke r där det observerats grisar under kvällen. Hundarna sökte av åkern 10-15min till synes resultatlöst..
Men så hördes det ett par väckskall igen och snabbt ansluter J.Bs jämthund och båda hundarna skäller ståndskall!!
När vi står 10m i från hundarna ser vi ingen gris!??

Men upptryckt mot en stenbumling ser jag hundarnas "fynd" en fjolårsgrävling som jag då skjuter.
Två djur på under 1,5timmes jakt det får man ju ändå betrakta som ett bra resultat. Mer såna jakter tack!


Kommentarer
Postat av: sari

va duktig du är som skriver blogg! ;P

men dåligt med kommentarer har du fått :S



men jag fick bli den första :D

puss puss

2009-08-15 @ 15:11:05
URL: http://stolvanen.blogg.se/
Postat av: jörgen

vad söta vi är på kortet :-) OBS ett förtydligande bara,,att det är vi som sitter på knä,inte ligger på marken

2009-08-20 @ 15:12:53
URL: http://www.123minsida.se/JBJaktsida
Postat av: Ola

Hehe. Ja visst är vi! Riktiga fotomodeller! :)

2009-08-23 @ 23:47:19
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0